Marka Lego najpotężniejsza na świecie
Brand Finance – firma zajmująca się wyceną marek i doradztwem strategicznym, która corocznie wycenia tysiące najlepszych na świecie marek celem ustalenia spośród nich tych najpotężniejszych i najbardziej wartościowych, w tegorocznej edycji wyceniła markę Lego na pierwszym miejscu. Przy ocenie marki brane są pod uwagę, m.in. znajomość marki, lojalność klientów, promocja, zadowolenie pracowników i wizerunek korporacyjny.
W opinii Brand Finance sukces Lego to zasługa rodziców, którzy solidaryzują się z powrotem do korzeni twórczości, którą klocki wzmacniają, a także nostalgią za marką długo po ich własnym dzieciństwie. Wspomniane odniesienie międzypokoleniowego odwołania doskonale uchwycił wprowadzony do kin w 2014 r. film Lego Przygoda. Sukces komercyjny filmu z przychodami ok. 500 mln USD umocniło markę zmieniając jej pozycję z „ukochanej” na najpotężniejszą na świecie.
Źródło: materiały pochodzą ze strony copenhagen.trade.gov.pl
Fot: copenhagen.trade.gov.pl