Polacy piją mniej i sięgają po alkohole z wyższej półki, gdzie liczy się jakość oraz smak.
Tendencja jest widoczna na całym rynku alkoholi wysokoprocentowych. Rynek alkoholi podlega w Polsce szybkim przemianom. Jedne segmenty i marki notują odpływ klientów inne natomiast się umacniają i potrafią w mało sprzyjających warunkach rynkowych budować mocną pozycję.
W roku ubiegłym akcyza na alkohole mocne wzrosła o 15%, co w efekcie wywołało m.in spadki sprzedaży i produkcji alkoholi. Mówiąc o alkoholu nie można zapomnieć o uświadamianiu jak bardzo istotne jest rozważne i odpowiedzialne picie trunków. Firma Diageo od 5 lat prowadzi kampanię edukacyjną „Alkohol to odpowiedzialność. Pij rozważnie”, w której promuje racjonalne podejście do alkoholu. Kampania skierowana jest do konsumentów alkoholu, zwłaszcza do studentów i kierowców.
Źródło: Agencja Informacyjna Newsrm TV – newsrm.tv
Fot: newsrm.tv