Spotkanie Polonijnej Rady Konsultacyjnej nt. nauczania języka polskiego
Kwestie nauczania języka polskiego, zarówno w SPK, jaki w gminach duńskich oraz problem dzieci dwujęzycznych były przedmiotem dyskusji Polonijnej Rady Konsultacyjnej.
Kolejne w tym roku spotkanie polonijnej rady konsultacyjnej poświęcone było kwestiom nauczania języka polskiego. W gronie polonijnych nauczycieli, pedagogów, przedstawicieli rady rodziców przy SPK oraz Sióstr pełniących posługę w PMK w Kopenhadze, dyskutowano m.in. o dostępnych formach nauczania języka polskiego i w języku polskim, współpracy z duńskimi gminami przy organizacji kursów języka polskiego jako języka ojczystego, a także możliwościach nauki oferowanej z wykorzystaniem platform internetowych, w tym Włącz Polskę! czy projektu „Otwarta Szkoła”.
Dużo uwagi poświęcono też dwujęzyczności – w tym potrzebom w zakresie metodyki nauczania języka polskiego jako języka obcego. Za kluczowe wyzwanie zgodnie uznano dotarcie do jak najszerszego grona Polaków zamieszkujących Danię z informacją nt. nauczania języka polskiego, współpracę z rodzicami i systematyczność edukacji jako warunek jej skuteczności. Otwierając spotkanie ambasador Henryka Mościcka-Dendys podkreśliła, że „Nauczanie języka polskiego jest jednym z podstawowych priorytetów we współpracy z Polonią, kluczowym dla zachowania tożsamości młodych Polaków zamieszkujących za granicą”. Wskazywała też na organizowane w ostatnich miesiącach akcje promocji nauczania języka polskiego i dwujęzyczności z udziałem m.in. znanego muzyka i działacza polsko – duńskiego Czesława Mozila pod hasłem „Dwa języki, dwa razy więcej możliwości”. Z kolei konsul Dobrosława Siemianowska poinformowała zgromadzonych o planowanych inicjatywach dot. rozpowszechniania wiedzy nt. możliwości nauczania języka polskiego.
Źródło: Ambasada RP w Kopenhadze (kopenhaga.msz.gov.pl)
Fot: kopenhaga.msz.gov.pl